نیمانیما، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 30 روز سن داره

نیماجون

کالسکه تاشو

1391/1/25 19:29
نویسنده : مامان و باباش
3,664 بازدید
اشتراک گذاری

با توجه به تجربیات سفر هایی که با نیما رفته بودیم  یکی از چیزاییکه  از خیلی وقت بود ذهنمونو به خودش مشغول کرده بود اینور اونور بردن نیما بود تو مسافرتها  یا توی شهر خودمون بود.

تو مشهد آغوشی با خودمون برده بودیم که از بغل گرفتن خیلی بهتر بود ولی در دراز مدت باعث کمر درد میشد علی الخصوص که بندشم کمی بلند بود.

 این بود که از مدتها قبل تو فکر یه کالسکه بودیم ، البته نیما یه کالسکه داره که رو سرویس سیسمونیشه و جنس محکمی داره ولی خیلی سنگین و جاگیره برای همین نمیشه اونو تو ماشین گذاشت و همیشه اینور اونور برد بنابراین باید یک کالسکه پیدا می کردیم که جازیاد نگیره وسبک باشه قبلا از این کالسکه های تاشو دیده بودیم وازاونجا که همیشه کارای ما میمونه برای دقیقه نود، یه روز مونده به مسافرت بابا افتاد دنبال خرید کالسکه ، اولین کالسکه ای که دید تا شو کامل نبود و اصطلاحا بهش عصایی می گفتن و موقع تاشدن طولش کم نمیشد ولی عرضش خیلی کم میشد وچون خارجی بود از لوله های آلومنیمی ساخته شده بود یعنی در عین اینکه استحکام نسبی داشت وزنش خیلی کم بود،قیمتش 70000تومن بود. دوتا مغازه دیگه چیز مناسبی نداشتند و توی مغازه بعدی دو تا نمونه بود یکی خارجی وخیلی شبیه اونیکه تعریفشو کردیم البته اگه میشد کنار هم قرارشون بدیم شاید این یکی موقع جمع شدن طولش یه ذره کمتر بود وقیمتش هم 85000تومن. نمونه بعدی اولا"  ایرانی بود یعنی از قوطیهای چارضلعی آهنی ساخته شده بود و نتیجتا" سنگینتر بود وثانیا تاشو بود یعنی موقع جمع شدن طولش ازمدل عصائی کمتر میشد وعرضش بیشتر واین مساله باعث میشد بهتر در صندوق عقب ماشین جا بگیره ولی بخاطر وزن زیادش حمل و نقل اون با دست مشکل بود و قیمتش نصف خارجیه بود یعنی چهل و چند هزار تومن.

در نهایت بابا تصمیم گرفت که همونکه اول کار دیده بود رو بخره.

در اینجا برای مقایسه عکس دو تا کالسکه نیما رو در دو حالت باز و بسته کنار هم بهتون نشون میدیم:

  

همانطور که می بینین ابعاد  مسطحشون زیاد با هم فرق نداره ولی ضخامت اون جدیده خیلی کمتره.

 

در عوض امکانات اضافی مثل این پتو رو نداره و نشیمنشم خیلی نازکه یعنی بچه توش احساس راحتی نمیکنه و بهتره مثلا یه پتوی نازک زیرش بندازین.

خلاصه نمیدونیم داشتنش آدمو از یه کالسکه بزرگ بی نیاز میکنه یا هردوشون لازمه؟ نظر شما چیه؟

آیا نوع دیگه ای کالسکه میشناسین که میتونه کارتونو راه بندازه جابجایشن آسون باشه؟

خواهش می کنیم جواب این سوالارو نه برای ما، بلکه برای پدر و مادرایی که هنوز برای نی نی شون کالسکه نخریدن ازنظر خودتون ارسال کنین.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامانی درسا
22 اردیبهشت 91 1:20
عزیزم تولدت هزاران بار مبارک انشاالله همیشه شاد باشی و سالم


ممنون از لطف شما
مامان سارا
16 اسفند 92 13:58
سلام عزیزم به نظرم اون که جا کمتر بگیره بهتره حالا اگه لازمشون نداری من خریدارم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نیماجون می باشد